Sunday, March 22, 2009

Hampir Ke Situ

Aku sedar bukan mudah
Untuk mengejar mimpi indah
Pernah suatu ketika dulu ku punya harapan besar
Kini aku tak pasti dapatkah ku miliki

Sudah jauh kita tempuh
Kekalkanlah impian lalu
Mungkin ada hikmah yang akan menunggu di penghujung jalan
Biar nanti kecewa, setidak-tidaknya cuba

Jika halangan menduga perjalanan kita
Janganlah kau putus asa
Kerana aku ada di sisi setia menemani
Andai semangatmu gugur
Genggamlah tanganku kita hampir ke situ

Ada kala ku terasa
Ketabahan tak seteguh
Tetapi apalah gunanya berhenti separuh jalan
Percayalah kepadaku, aku yakin kita mampu

Biar orang katakan, “rapuhnya harapan”
Bukan mereka tentukan
Kau ada aku, aku ada kamu, rakan dan taulan
Akhirnya tetap bersama

2 comments:

nur_Mahasiswa said...

Salam Ukhwahfillah...

Terus melangkah
mengorak langkah
tanpa toleh ke belakang
Kebenaran itu pasti

Insyallah

pijol@fizul said...

ikut kata hati,mati....
ikut kata rasa, binasa.....
ikut kata minda, itulah anda....!

uniknyamanusia.blogspot.com