Tuesday, March 16, 2010

Tinta Perjuangan

Memang betul, bukan semua orang yangg berjuang sokong hudud itu hatinya bersih. Sesuatu yang pasti, SEMUA orang yang berjuang secara songsang menentang hudud itu confirm jahiliyah, jumud, niat tak betul dan hati busuk. Macam ahli-ahli UMNO dan kroninya yang lain itu. Asyik tahu menghabiskan beras super dan subsidi kerajaan saja. Bicara ilmu dan siasah tak mampu menerobos sempadan diri dan segenap massa.

Kekadang ramai generasi muda terlampau-lampau pulak sehingga melanggar garis adab-adab dan hukum dalam Islam semasa berpolitik. Yang salah wajib ditegur dan yang ditegur diharap dapat terima dengan hati terbuka. Menentang UMNO adalah tuntutan dakwah. Dakwah adalah tugas kerasulan. Wahyu yang mengganti al-rasul yang telah pergi meninggalkan kita terus berkumandang berseru agar umat menolak pemikiran sekular dan syirik terhadap kedaulatan al-Quran dan al-Sunnah. UMNO, kerana terkurung di tempurung sekular, kita tentang dan kita dakwah.

Dakwah ertinya menarik ke syurga, bukan menghumban umat ke neraka. Ketika seorang daripada kita sudah di ambangnya, berdoalah untuknya, bukan menghina dan membencinya. Di ambang kubur, PAS dan UMNO adalah sama. Di depan adalah syurga dan neraka. PAS berdakwah ke syurga dan menahan umat dari murka dan neraka-Nya. UMNO, walaupun mungkin tidak sebulu dengan kita tapi mereka juga hamba-Nya yang pasti akan menempah syurga atau lebih ramai di neraka.

No comments: